Menu

Bezpieczny warsztat

NIEZALEŻNE WARSZTATY ZAUDYTOWANE. ZNAMY ICH MOCNE I SŁABE STRONY

Wszystkie zamawiają części poprzez system internetowy oraz dbają o komfort swoich klientów; niemal 100% z nich korzysta z urządzeń diagnostycznych z aktualnym oprogramowaniem. Teraz znają swoje mocne oraz słabe strony i wiedzą, jak rozwinąć działalność. Mowa o warsztatach, które wzięły udział w 3 edycji konkursu „Bezpieczny Warsztat”.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych po raz trzeci zdecydowało się pogłębić wiedzę na temat rynku niezależnych warsztatów samochodowych, organizując inicjatywę „Bezpieczny Warsztat”. Przy wsparciu profesjonalnych audytorów z firmy Dekra Polska Sp. z o.o. zdiagnozowano kilkadziesiąt serwisów, stawiając następujący wniosek: z roku na rok rynek niezależnych warsztatów coraz bardziej rośnie w siłę.

8 listopada, podczas 12 edycji Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, zaprezentowano wnioski z przeprowadzonych badań i wskazano najbezpieczniejsze, niezależne warsztaty samochodowe w Polsce w trzech kategoriach: warsztat mały, średni i duży.

KATEGORIA „WARSZTAT MAŁY” (od 1 do 3 stanowisk naprawczych)

Miejsce I Auto Serwis Ireneusz Ławniczak                           
Miejsce II Simp-Automex Piotr Gębiś                
Miejsce III Auto Service Banaszak  

Wyróżnienie: Serwis Gładysz Motors

KATEGORIA „WARSZTAT ŚREDNI” (od 4 do 6 stanowisk naprawczych)

Miejsce I BS Sanecznik
Miejsce II Auto Service DAP
Miejsce III Laver Anna Szachnowska

Wyróżnienie: Serwis Telgum

KATEGORIA „WARSZTAT DUŻY” (powyżej 6 stanowisk naprawczych)

Miejsce I Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów Rosiak
Miejsce II Autoreduta
Miejsce III F.H.U. Ślusarczyk Jakub Ślusarczyk

Wyróżnienie: Auto Serwis Dan-Car, Serwis GP mobile

 

bezpieczny-warsztat1
bezpieczny-warsztat2

Po zsumowaniu ocen wszystkich zaudytowanych serwisów, opracowano następujące wnioski:

·         serwisy niezależne dbają o jakość i obsługę klientów; współpracę opierają przede wszystkim na budowaniu pozytywnych relacji,

·         każdy audytowany warsztat dysponuje miejscem parkingowym dostępnym dla klientów, znakomita większość dba o dostępność Wi-Fi oraz odpowiedni wygląd poczekalni,

·         93% serwisów oferuje udogodnienie w postaci możliwości płacenia kartą za wykonane usługi, a 87% naprawia wiele marek, co dodatkowo zachęca klientów do wizyty w serwisie,

·         warsztaty niezależne idą z duchem czasu – 81% z nich może pochwalić się czytelną dla klientów stroną internetową,

·         brak niektórych elementów wyposażenia to jedno z wyzwań dla niezależnych warsztatów: około połowa z nich dysponuje urządzeniami do badania hamulców czy amortyzatorów,

·         co piąty warsztat wdraża system ISO.

Wyniki audytów nie pozostawiają wątpliwości: serwisy niezależne bardzo dobrze radzą sobie w relacjach z klientami, dbają o ich potrzeby i starają się tak organizować przestrzeń pracy, aby była ona jak najbardziej przyjazna dla osób pozostawiających samochody do naprawy. Ich oferta w większości oferuje serwis wielu marek, a 81% zaudytowanych warsztatów na czas naprawy proponuje klientom auto zastępcze. Obszarem wymagającym poprawy jest dostępność niektórych sprzętów, która może rzutować na odbiór warsztatu przez klientów, jak również na jakość i szybkość wykonywania prac.

Partnerem inicjatywy był Castrol. „Bezpieczny Warsztat” wspierała również Coframa.

– Rynek niezależnych warsztatów w Polsce wykazuje się bardzo wysoką dynamiką wzrostu. W stosunku do warsztatów marek autoryzowanych, które wyposażane są w sprzęt warsztatowy zgodnie z założeniami producenta na etapie powstawania serwisu, samodzielne warsztaty doposażane są stopniowo, stosując się do zasady rachunku ekonomicznego. Warto rozważyć wyposażenie serwisu w profesjonalne urządzenia warsztatowe Nortec - mają one duży udział w rynku polskim i spełniają wymagania warsztatów w zakresie serwisu gwarancyjnego oraz pogwarancyjnego – mówi Beata Broczkowska, dyrektor zarządzający w firmie Coframa.

Zwycięzcom konkursu wręczono statuetki oraz certyfikaty potwierdzające wysoką jakość świadczonych usług. W inicjatywie wzięły udział warsztaty niezależne oraz zrzeszone w ramach sieci: ProfiAuto, Eurowarsztat, Bosch Car Service i Auto Crew, Q-service i Perfect Service.

Wyniki tegorocznej edycji konkursu „Bezpieczny Warsztat” potwierdzają wniosek postawiony w zeszłym roku: w niezależnych warsztatach jest bezpiecznie i przede wszystkim fachowo.

***

Konkurs „Bezpieczny Warsztat” organizowany jest przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych od 2015 roku (wcześniej pod nazwą „Warsztat Roku”). Jego cele to: budowa pozytywnego wizerunku niezależnych warsztatów oraz prezentacja ich silnych stron, a także mobilizacja serwisów do ciągłego podnoszenia standardu świadczonych usług. Kierowany jest do przedstawicieli warsztatów niezależnych, jak i zrzeszonych w ramach sieci, a jego zwieńczenie stanowi wyłonienie zwycięzców w 3 kategoriach: warsztat mały, średni oraz duży.

Powrót na górę